Neházejte mi do komentářů ke článkům reklamy, prosím. Rubriku "reklamy" tu nemám, protože je tu nechci, ne abyste mi je psali do komentářů. ;) Děkuju a přeju příjemné počtení!

Smysl života

8. února 2011 v 22:00 | Soni |  Myšlenky
Jedna z těch věcí, o kterých byste mohli psát hodiny a nikoho by to nezajímalo, protože je to věc neskutečně individuální a osobitá. Někdo se se svým smyslem života svěřuje jiným, někdo ne. Někdo se ho snaží naplnit, někdo na to kašle. Někdo za smysl svého života považuje vyhrát zlatou na olympiádě, někdo zplodit dítě nebo dvě, někdo v žádný smysl života nevěří a někdo hza něj považuje každou zdánlivou maličkost, kterou udělá, každé fouknutí do pampelišky, jejíž chmýří se rozletí po okolí a dá život novým rostlinkám, které opylují včely a udělají z nich med.

Když se nad tím zamyslím, smyslem mého života je asi pomáhat. Jak kdysi řekl jeden moudrý člověk, pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to. Nemyslím tím však lidi. Lidé jsou schopní si pomoct sami, a těm, kteří nejsou, pomáhat nechci, protože by to vedlo akorát z neštěstí. Už tak je lidí moc. Všichni si pořád stěžují na to, že se tam a tam přemnožili králíci a dělají škody, ale neuvědomují si, že nás samotných je moc. Kdyby nás nebylo tolik, bylo by míň utrpení. Podle mě by se znovu měly zavést tresty smrti. Ten, kdo si nezaslouží žít, by žít neměl, aspoň by tu nezacláněl. Život toho, kdo škodí, je zbytečný. Co zbytečný, neprospěšný, nebezpečný.

Někdo by už měl zasáhnout proti lidem, už toho zničili dost. Chci pomáhat přírodě. Jsem na její straně. Kdyby se každý člověk najednou proměnil ve zvíře či rostlinu, bylo by tu krásně. Nádherně. Snad by se Zemi i povedlo se vzpamatovat a obnovit to, co tu bylo, než jsme přišli my. Bylo by líp.

To se ale nikdy nestane. Lidstvo se nikdy nezmění, vždycky bude parazitovat na svém domově, nic mu nedávat, jen brát a škodit. Když bylo zemětřesení na Haiti, proč ve zprávách neustále opakovali, jaká je to tragédie? Pochybuju, že všichni ti reportéři tam měli někoho blízkého, koho oplakávali. Nechci říkat, že to bylo úplně dobře, spousta lidí přišla o členy svých rodin a přátele, vyhaslo tam strašně nevinných životů, ale taky se Země zbavila mnoha pro ni a pro mě zbytečných lidí.

Tenhle svět je zvláštní. Někdy dobrý, ale většinou špatný. Aspoň tak ho já vnímám. A víte co? Smyslem mého života bude snažit se ho změnit k lepšímu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 adaluter adaluter | Web | 9. února 2011 v 9:46 | Reagovat

Zajímalo by mě, co bys říkala, kdyby se Země zbavila lidí, kteří jsou ti blízcí, rodičů, přátel. Jedna věc je pomáhat přírodě, ale tvoje názory zavánějí fanatismem a ten nikdy nikomu a ničemu nepomohl. Kdo chce někomu, či něčemu pomáhat, musí být v první řadě schopen soucitu a ten u tebe postrádám, pokud napíšeš, že lidé, co zahynuli při katastrofě byli pro tebe zbyteční, za koho se vlastně považuješ? Jak chceš zlepšit svět? Vyhladit lidstvo? Nebo rozdělit lidi na, pro tebe zbytečné a ty druhé, kterým milostivě přiznáš právo na život. Možná si jen neštastně zvolila slova, doufám, každopádně pokud máš k tomu co říct, budu ráda, když si budu moci opravit můj názor.

2 Soni Soni | 9. února 2011 v 19:30 | Reagovat

[1]: Pokud by se Země zbavila mých blízkých, samozřejmě bych o tom přemýšlela jinak. Říkám, že pro mě "Tragédie na Haiti, tisíce obětí" zavání pokrytectvím. Já mám soucit s naší planetou a s tvory, kteří si soucit opravdu zaslouží. Neumím soucítit s někým, koho jsem v životě neviděla, nemluvila s ním, neznám ho. Lidi bych tak, jak říkáš ty, určitě nerozdělila, to by bylo sobecké vůči druhým, pro které ti lidé zbyteční nejsou, jen si myslím, že ten, co dělá víc špatného než dobrého, tu tak trochu nemá co dělat. A ano, lidé, kteří zahynuli při katastrofě, byli pro mě zbyteční, pro tebe byli nějak užiteční?

3 punerank punerank | E-mail | Web | 9. února 2011 v 20:35 | Reagovat

Snad ti i trochu rozumím. já si zas čas od času řeknu, kolik blbců chodí po zemi, chlastaj, hrajou bedny a pod., a někdo z mýho pohledu užitečnej už tu není. pak se ale napomenu, že co přeju druhým, klidně se stane mně. a tak to nechám na pánubohu a jeho mlýnech...
s tím zemětřesením to zní trochu drsně a sobecky, to bys tu mohla zůstat jen ty a pár vyvolených, dost málo pro svět, ne? A proč ty nebo já bychom měly soudit, kdo je důležitý a kdo ne? kdo si soucit zaslouží?
Nejsem kat ani pánbůh.Snažím se pomoct, když můžu a mám čím... rozhodně nezabíjím, ani v duchu.
Je pravda, že je nás moc, ničíme přírodu, plýtváme vším, hýříme - zdravím i slovy. Začneme uvažovat, až je nám ouvej!

4 Lúmenn Lúmenn | Web | 9. února 2011 v 20:48 | Reagovat

Jak řekl Gandalf - nesuď, kdo má a nemá právo žít, kdo jsi ty, abys na to měla právo? vždyť i ten, kdo se zdá zbytečný může vykonat velké činy, ani ti nejmoudřejší nedohlédnou do všech konců.
Lidí je moc, ale nemáme právo říkat, kdo je a není zbytečný, to Příroda, kterou tak uctíváš, rozodne sama. Neboj se;)

5 Soni Soni | E-mail | Web | 9. února 2011 v 21:50 | Reagovat

[3]: Lidí bude vždycky pro svět moc. A samozřejmě se to samé může stát mně a uvědomuju si, že 99% lidí mě nezná a bylo by jim jedno, kdybych tu nebyla, a vlastně by se ani tolik nestalo.

[4]: Nechci soudit, kdo má a nemá právo žít. Ale to, že někdo ubližuje, se nedá vrátit nebo odčinit. Může udělat něco dobrého, ale nenahradí tím to, co provedl.

6 signoraa signoraa | E-mail | Web | 9. února 2011 v 22:05 | Reagovat

Přemýšlím už chvíli nad tím, jak mám reagovat na tvůj článek. Zapůsobil na mě totiž negativně.
Na jedné straně cituješ: "život, který žijeme pro ostatní, stojí za to", abys hned v následující větě vše popřela a sdělila světu, že tím nemyslíš lidi, že ti si musí pomoci sami. A kdo si nezaslouží žít, žít by podle tebe neměl a nezacláněl by tu. To jsou hodně silná slova.
A věta, že někdo by měl už zasáhnout proti lidem... to už tady kdysi bylo. A vím o čem píšu, protože můj táta byl za války v lágru jen proto, že příslušníci jedné rasy, chtěli vyhubit jinou, pro ně méněcennou.
Asi máš snahu pomáhat přírodě, ale příroda si vždycky poradila sama.

Zamysli se, jaký je tvůj smysl života, nebo ještě jinak - "má můj život smysl?"

7 Soni Soni | E-mail | Web | 9. února 2011 v 22:23 | Reagovat

[6]: Nemyslím si, že bych tu větu něčím popřela. Svá slova jsem hodně zvažovala a je to tak, jak jsem napsala. Proč by měl žít ten, kdo si to nezaslouží? Proč? Aby dělal další špatné věci?
A aby bylo jasno, jsem zásadní odpůrkyně nacismu a Hitlerovi. Způsobil šílené věci lidem naprosto NEVINNÝM, což je přesný opak názoru, který zastávám já.
A poslední věc... Ano, máš pravdu, příroda si vždycky poradila sama - ten minulý čas je naprosto přesný.

8 signoraa signoraa | E-mail | Web | 9. února 2011 v 22:32 | Reagovat

[7]: Nechci s tebou polemizovat, ale pořádně si přečti svůj druhý odstavec. Tam je protimluv.

9 Soni Soni | E-mail | Web | 9. února 2011 v 22:36 | Reagovat

[8]: Žádný nevidím.

10 signoraa signoraa | E-mail | Web | 9. února 2011 v 22:49 | Reagovat

[9]: ... pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to. TO JE PLUS
Nemyslím tím však lidi.  TO JE MINUS

Kdo jsou ti ostatní, pro které žijeme???

11 Soni Soni | E-mail | Web | 9. února 2011 v 23:17 | Reagovat

[10]: Nevím, jak ty, ale já žiju pro svou rodinu, přítele, naše 3 kočky a psa, protože to nejsou "lidi". Je to všechno, co mám. "Lidi" jsou zde myšleni ve smyslu lidstvo, konkrétně jsem tedy měla na mysli Afriku, když jsem to psala, protože tam už byly nějaké snahy o její uživení, a nedopadlo to dobře. Alespoň tak jsem to kdysi četla. Afrika je jediný kontinent, kde jsou věci ještě jakž takž tak, jak mají být. Někdo žije v bídě a hladu, někdo ne, tak je to zařízené. Kdyby tam ti lidé o hladu neměli být, tak tam o hladu nejsou.

12 adaluter adaluter | Web | 10. února 2011 v 0:33 | Reagovat

Příroda si poradila i s mnohem většími katastrofami, než je lidstvo.Jenom prostě přehodila výhybku a jela dál. A tak si jednou poradí i po nás, protože ani lidský rod tu není na věky, i kdyby se choval sebešetrněji. Čímž v žádném případě nepopírám a neomlouvám, že my, lidé, dáváme přírodě pořádně zabrat. V tvém podání, mě ale udivuje, že se tedy nezaměříš na to a na ty, kteří se na přírodě proviňují zásadním způsobem. Místo toho prohlašuješ, že neumíš soucítit s někým koho neznáš, koho si nikdy neviděla, ale s přírodou to máš jinak, ne? Ti lidé pro mě nebyli zbyteční, byli pro mě neznámí ano, ale mně, to na rozdíl od tebe, v soucitu nebrání. Slovo zbytečný ve spojení s pojmem člověk a smrt, mi zní, jako by ses jen zbavila části obtížného hmyzu. A ještě k té Africe, je tam hlad protože to tak má být? Kdo to určil, že my máme mít pět jídel denně a tam má být hlad. Působíš na mě dojmem, že si hlad nezažila jediný den svého života, což nakonec v našich končinách není nic divného, kde ale tedy bereš tu odvahu něco takového schvalovat od plného stolu?  To mi připadá pokrytecké.Mimochodem, asi ti vůbec nedochází, že právě ta bída a ten hlad jsou v Africe hlavní příčinou ničení životního prostředí a vybíjení živočišných druhů? Pytláci jsou schopni vyvraždit celé populace slonů, lvů, nosorožců, goril, všeho, co má nějakou cenu na trhu, proč? Protože je to jeden z mála způsobů jak získat peníze na obživu. A ještě k Hitlerovi, on ubližoval nevinným což, jak sama píšeš, je opak toho, co zastáváš ty - tedy ty zastáváš názor, že trpět, by měli ti vinní, jestli dobře rozumím, pak ale nechápu čím byli vinni ti lidé z Haiti, a čím hladovějící v Africe? Myslím, že praví padouši, jezdí luxusními auty, vlastní luxusní jachty, bydlí v luxusních vilách, mají vlastní ochranky a hlad nepoznají ani jejich praprapraprapravnoučata i kdyby nehnula za celý život prstem.

13 Soni Soni | E-mail | Web | 10. února 2011 v 9:04 | Reagovat

[12]: Pokrytecké podle mě je, když někdo prohlašuje, že s někým soucítí, ačkoli ho nezná nebo neznal. Co když někdo z těch lidí, co zemřeli na Haiti, během svého života vraždil lidi? Pořád s ním soucítíš? Nevím, kdo určil, že lidé v Africe mají mít hlad a my ne, ale je to tak, vždycky to tak bylo. Takže bys radši posílala peníze do Afriky, aby se lidé tam měli dobře a nemuseli lovit zvířata, a sama skončila na mizině? Lidé na Haiti samozřejmě ničím "vinni", jak ty říkáš, být nemuseli, ale stalo se. Zabila je příroda. To je podle mě dostatečný důvod, proč to brát tak, jak to je.

14 girlbone girlbone | Web | 10. února 2011 v 9:36 | Reagovat

Tak abych se k tomu taky vyjádřila.

Souhlasím s Tebou v tom, že chceš svůj život zasvětit pomoci ostatním. Jsem asi jediná z komentujících, kdo Tě osobně zná, proto vím, jak vážně to myslíš. Taky chápu motivaci pro Tvůj názor na to, že sérioví vrazi a podobná individua by zasloužili smrt, zvlášť když ji sami rozdávají. Nicméně jsou podle mě lepší způsoby, jak je potrestat, nebudu tu rozvádět svoje vidiny pracovních táborů, lékařských testů a jiných využití. Neni umění zbavit se bezcenného života. Umění je, dát jeho životu nějaký význam.

A svůj nesouhlas musím stupňovat. Říkáš, že v Africe byl vždycky hlad, proto je to tak správně. Jenže stejně tak člověk vždycky využíval přírodu ve svůj prospěch, proč tohle tedy správně není? Kdo může stoprocentně tvrdit, že příroda tu není proto, abychom ji bezezbytku využili a pak se třeba přesunuli na jinou planetu? Nejsem věřící v podobné vize, ale nelze je ani stoprocentně vyvrátit.

Ale největší údiv mi způsobilo Tvoje tvrzení, že 'lidí je moc a chceš bojovat proti nim ve jménu přírody' (takhle to jistě nebylo doslov) - nemůžu se prostě ubránit reakci, zdali to není zářný příklad pořekadla 'káže vodu, pije víno' - zda bys tedy podle svých vlastních slov neudělala nejlépe, kdybys svůj život ukončila...

Ale proboha Tě prosím, nedělej to! Smyslem života je žít... (a od koho bych pak opisovala ve škole, že :P )

15 Soni Soni | E-mail | Web | 10. února 2011 v 9:45 | Reagovat

[14]: Nejsou pracovní tábory a lékařské testy ještě horší než smrt?
Není nesprávně využívat přírodu ve svůj prospěch, ale ničit ji nesprávné je. Využít přírodu lze i bez jejího poškozování - kdyby si každej vypěstoval vlastní mrkev, než aby si ji koupil v obchodě, nemusela by se dovážet a jenom by to prospělo. Jenže lidi jsou na to moc líní a radši si za ni zaplatí.
Myslím si, že zničit Zemi je prostě škoda.
A abych pravdu řekla, tak proti nikomu bojovat nechci. Nechci nikomu násilím nutit svůj názor, spíš bych byla radši, kdyby si lidi začali vážit toho, že mají planetu, na které mohou žít.
A svůj život ukončovat nechci, protože si myslím, že tu snad nejsem úplně zbytečná a že se trošku snažím to tu zlepšit.
Jo a... Kdyby ses učila, tak bys nemusela od nikoho opisovat! :D

16 signoraa signoraa | E-mail | Web | 10. února 2011 v 10:13 | Reagovat

[13]: Ano, já už několik let posílám peníze UNICEF. Na mizinu mě to zatím nedostalo. A ten pocit, že moje, byt' malá částka, pomohla někomu anonymnímu v Africe nebo na Haiti, mě docela hřeje u srdíčka.

Vidím, že pro svůj názor jsi ochotná se nechat upálit na hranici.

17 girlbone girlbone | Web | 10. února 2011 v 10:14 | Reagovat

Jsou horší než smrt a v tom je ta pointa. Hledala jsi řešení, jak se zbavit zbytečných životů. Takhle zbytečné nebudou, budou využité a nikdo se jich nebude ptát na povolení, protože na svůj život již nebudou mít právo.

A ano - málokdo si bude pěstovat svoji mrkev, když ji může koupit v obchodě. Protože planeta je tu miliony let a my sotva pár desítek. Možná teď popudím ochránce životního prostředí a spoustu dalších ale - ne, nechodím pěšky jen kvůli zmenšení znečištění. A ano, chodím do mekáče i přes všechny ty tuny a tuny odpadu, jehož jsou zdrojem. Opakuji se - smyslem života je žít, ne bránit planetu. Zasvětit svůj život ostatním je sice pěkná věc, ale já ho zasvěcuji sobě. A možná že nezachráním těch pár rostlinek jako ty.. ale třeba obě umřeme šťastný - já se vzpomínkou na pivo z kelímku a papírové tašky z KFC, s vědomím, že jsem svůj život žila. Ty s pocitem, že sis vypěstovala vlastní mrkev, zmenšila tak poptávku po ní a tím snížila její dovoz, snížila emise z aut, které ji dovážely, a zachránila tak kousek přírody. S pocitem, že příroda se začala bránit a zabila tisíce lidí povodněmi, požáry a suchem. S pocitem, žes tu nebyla zbytečná.

18 Soni Soni | E-mail | Web | 10. února 2011 v 10:23 | Reagovat

Využívat lidi na chemické testy místo zvířat mě už taky párkrát napadlo, nicméně existují i alternativní způsoby testování léků a kosmetiky - např. na umělé lidské tkáni. A proč zavádět pracovní tábory, ve kterých by se pracující zločinci museli živit, když na světě existují miliony nezaměstnaných lidí, kteří by tu práci rádi dělali?
Jo, tohle si řekne každej, proč jít pěšky, když můžu jet autem, jedno auto ničemu neublíží. Jenže takhle si to říkají miliardy lidí. Kdyby ten, kdo jezdí do školy autem dva kiláky, šel místo toho pěšky, na kole nebo aspoň MHD, taky by ho to nezabilo.
Možná že tvým smyslem života je užít si, podle mě by měl mít život i nějaký vyšší smysl. Prostě jak jsem napsala na začátku článku - je to individuální :)

19 girlbone girlbone | Web | 10. února 2011 v 10:35 | Reagovat

Jsou i práce, které nikdo dělat nechce. Mohli by pracovat třeba v dolech nebo na různých nebezpečných postech, samosebou bez výdělku. Vždyť když žije někdo 40 let ve vězení, víš kolik peněz projí? Propije, prokadí a prosprchuje? Lidi nemaj práci a stěžujou si na malý dávky. Ale kdyby opravdu chtěli, něco by si našli. To víš, je to těžký, když si každej druhej řekne, že s gymplem přece nebude dělat dělníka! A stavební firmy si pak zase stěžujou, že nejsou makáči! Je to jako začarovanej kruh a nikdo z něj nechce vystoupit jako první. Je přece snazší si stěžovat, než proti tomu něco dělat, že? Jak typický.
Anyway, to už je zase trochu mimo téma. Jedno auto ublíží, ano, ublíží, vím to. Ale upřímně? Je mi to uplně, ale uplně jedno... Mám dvě teorie - buď dřív zemřu, než si tu planetu zničíme, nebo vědci a ostatní chytrý palice vymyslí způsoby, jak cestovat, jíst, vyrábět, spalovat odpady a kouřit bez znečišťování...
Only the good die young!

20 Soni Soni | E-mail | Web | 10. února 2011 v 10:43 | Reagovat

[19]: Jsi zlá.

21 girlbone girlbone | Web | 10. února 2011 v 10:56 | Reagovat

Thats why I dont die young :D

22 Soni Soni | E-mail | Web | 10. února 2011 v 10:58 | Reagovat

[21]: You will die of heart attack caused by your KFC!

23 girlbone girlbone | Web | 10. února 2011 v 11:06 | Reagovat

I bet. :D And I'm fine with that... if its not when young :D

24 edithhola edithhola | E-mail | Web | 10. února 2011 v 17:58 | Reagovat

Mě tvůj článek nenadzvednul. Dokonce mám dojem, že jsem Tě párkrát vybrala do svého žebříčku na svém blogu k TT. myslím aspoň s tím předposledním. Vybrala jsem Tě právě pro Tvůj kontroverzní názor i ke konci Tvého článku k noční obloze. Podle mě to vše nahlížíš fatalisticky. jako ze Starého zákona. Oko za oko, zub za zub. Pokud Bůh dopustil katastrofu na Haiti zasloužili si to atd atd. pokud se narodí mentálně retardovaný ležák, zasloužil si to nebo někdo zhřešil. Třeba si to zaslouží jeho rodiče. Vidíš vinu. Možná potřebuješ ve své etapě života viníka. Chápu to. Od této etapy je dlouhá cesta. Já už to mám dnes jinak. Všechny hrůzy v životě, všichni zlí lidé v životě, nemocní, postižení jsou tady, abychom o to víc milovali. Nneí to o žádné vině. Je to o tom, že každý z nás se každou minutou rozhdouje pro dobro nebo pro zlo. Ty ses právě rozhodla, že Božá mlýny melou spravedlivě. Oni jsou špatní, tak jim to Bůh spočítal. To není má cesta. Jediné s čím s Tebou souhlasím, že každý si má zametat v sobě a ve své rodině. teprv potom pomáhat jinde. A média? Ti se živí katastrofami a válkami. To neřeš. Pracovala jsem před MD 15 let v médiích, vím, jak novináři se "těší" na každou hrůzu, protože mají o čem psát a pak můžou jít domů ke svým rodinám. Je to práce. Jen málokterý novinář má v práci srdce. Takový je novinář bez hranic jako třeba Petra Procházková, Jaromír Štětina a další. Píšou z válek a přitom stihnou pomáhat.

25 Soni Soni | E-mail | Web | 10. února 2011 v 18:17 | Reagovat

[24]: Děkuji ti za tvůj názor :)

26 Kerria Kerria | Web | 10. února 2011 v 22:49 | Reagovat

[19]: Gilborne, lidi sice nemaj práci a na nízký dávky si stěžujou. Práci nehledaj proto, že v mnoha částech naší země je plat za práci na stejné výši jako sociální dávky. Jaký má smysl chodit do práce, když stejné peníze dostanu za poflakování se doma?

[15]: V mnohém máš pravdu. A chápu i tvé postoje k těmto otázkám. Jsi mladá a chybí ti vlastní zkušenosti. Zajímalo by mě, jestli si vlastní mrkev pěstuješ sama, nebo s tím otravuješ rodiče? O tom to je. Lidé, kterým údajně záleží na planetě, bojují za to, aby druzí s tím něco udělali. A jen málokdo z nich je ochotný sám slevit ze svého pohodlí.

27 Soni Soni | E-mail | Web | 11. února 2011 v 15:23 | Reagovat

[26]: Pokud je to možné, rozhodně preferuju pěstovat si ovoce a zeleninu doma. Je zdravější, chutnější a levnější. Rodiče s ničím neotravuju, táta mi pomáhá, ale proto, že sám chce.

28 Lennroe Lennroe | Web | 12. února 2011 v 18:16 | Reagovat

[12]:,[13]: Neexistuje vina. Není, kdo by o ní rozhodoval. Proto nelze nikomu přát smrt. Proto není nikdo více zbytečný než jiný.

[11]: Rodina a přátelé nejsou lidé? nejsou ostatní? To je ovšem novinka...

[17]: Stejně tak já.

29 Soni Soni | E-mail | Web | 12. února 2011 v 22:04 | Reagovat

[28]: Snad jsem napsala, že "lidé" zde jsou ve smyslu lidstva, ne? A že neexistuje vina? To je ovšem novinka...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama